reede, 8. märts 2019

Luuletasime teemal sõprus ja kallistus

Kalli

Kui kalli sa tahad ja kedagi pole,
siis tuju võib olla mul kohutavalt kole.

 Mul tuju nüüd paha, koledalt paha,
siis kõht läheb tühjaks, kui tuju on paha.


Paha, paha, jah kohutavalt paha,
kuid sõbrapäev tuleb, siis kalli ma tahan.

 Kui sõber mul tuleb ja kalli ta teeb,
siis mõtlen ma vaikselt, kui hea on see.


/Uma Chantal Juurmann/

Sõprus

Sõber olla on väga hea,
seda mina ammu tean.
Sest siis on sul alati sõber hea,

 kes sind ikka meeles peab.

Kui sul ei ole sõpra head,
siis otsi ta endale õige pea.

Kuna kõigil peab olema sõber hea, 
 kellega oleks tal koos olla hea.

/Ingel Luise Liivo/

 Kallistus koos põdraga

Kallistus on soe ja mõnus,
muidugi ka väga lõbus.
Alati ei pruugi olla kallistus nii lõbus,

 mõnikord on lohutuseks kalli väga mõnus.

Kui kurb on su meel,
siis kallistus see,
mis lohutab mind kui ka sind.


Aga vaata ette-
Mul oli sõber, kes kallistas kord sõpra

 ja juhuslikult oli sel sõbral kodus põder!
 Põder astus perenaise kaitseks välja,
 amps ja pauk-
alles jäi vaid tühi auk!


/Emilie Kõuhkna/


Kallistus


Ükskord üks rõõmus onu
ei saanud ühtegi kallistust.
Ta ei teadnud kallistuse mõnu,

 nii juhtus, et lõpuks ta hallistus.

Läksid halliks ta nina ja naba,
hakkas kasvama pisike saba!
Saba tiris ta laia ilma,
aga midagi põnevat ei jäänud silma...


Kõik oli nii hall ja kole,
kogu maailm näis kuidagi kõle.
Loodusel puudusid värvid, 
onu kaotas lõplikult närvid.

Ta oli ääretult nukker,
kui üks vahukooreta vastlakukkel! 

Siis nägi ta naervat mürakaru, 
see hüüdis: ma olen maru!

Ta oli maru sellepärast,
et nägi emme kallisära.
Onu otsis nüüd võimsat kallit, 

et lõplikult lahti saada hallist.

/Pärli Peäske/

 Kallista

Kallista mind linnuke,
ei kallista sind karuke. 

Miks sa mind ei kallista? 
Sest et mina ei taha.
 Aga miks sa ei taha?
 Sest et mul on paha.

/Hella Mia Karner/ 

Sõber
Mul on hea sõber,
tal on kodus põder.
Ühel päeval tal olid peas sarved,

 jää peal on suured parved. 

/Reesi Kangur/

Kallistus

Mul on sõber karu.
Ta on väga maru.
Talle meeldib mesitaru. 

Ükskord metsas kõndis ta,
 siis nägi vana sõpra ka.
Ja nad tegid kalli kalli kalli kalli.

/Ramona Claudia Kappet/

Kallistus

On kallistus hea, aga kaklus mitte,
 on paremaid asju veelgi neid. 
Kuid sellest mina ei hooli iial,
sest kallistus ikka kõige parem.


Kuid kui kallistus lõpeb ära,
siis enam ei ole rõõmu.
Loodan, et kallistus kunagi otsa ei saa, 

armastan seda siiani.

/Mirtel Oroperv/

Kallistus

Minu ema on kõige parem.
 Seda teadsin juba varem. 
Emale teen nüüd kalli kalli, 
siis kui viskan talle palli. 

Minu ema on väga hea,
 tema pahandama ei pea. 
Väga hoolas on ta,
väga arusaadav ka. 

/Eliise Maria Uleksin/

Kallistus

Saabumas on sõbrapäev 
minu ema õnnepäev. 
Sõbrapäeval kõik on kodus,
 hiired käivad veetorus.

Hommikul kui ema ärkab,
 kuuleb alt ta laste kära. 
Õhtul kui me lähme tuttu,
 siis ta loeb unejuttu.

/Amanda Allas/

Kallistus

Mul on sõber karu,
ta on väga raju.
Talle meeldib mesi.

 Mulle meeldib komm.
 Aga õhtul väike kalli kalli,
 magab karu nagu mesi.

/Maria Anette Laurits/ 

Sõber
Küll on hea, et sõber suur, 
keset tuisku su kõrval kõnnib
 jõuluööl ta soojust kingib.

/Agata Kukk/

 Kalli
Kalli teen emmele, kalli teen issile, 
kalli teen vennale.
Kalli teen kaisukarule,
kalli teen sugulastele ja õpetajale. 
Kalli teen klassile,
kalli teen kõigile!


/Johhana Holm/


Sõprus

Sõbrad on väga kallid, 
mulle väga kallid.
 Väga väga kallid. 
Mina olen kallis,
teile väga kallis väga väga kallis jah
Kõik on väga kallid jaaaaaa.

/Eliise Kirt/

Sõber

Väike Liina otsis sõpru,
otsis sõpru, leidis kõbla.
Kuid see kõbla ajas loba.

Väike Liina otsis sõpru,
otsis sõpru, leidis kausi.
Kuid see kauss vajas pausi.

Väike Liina otsis sõpru,
otsis sõpru, leidis kassi,
kuid sel kassil polnud passi.

Väike Liina otsis sõpru,
otsis sõpru, leidid hiired,
kuid neile ei meeldind päiksekiired.

Väike Liina otsis sõpru,
otsis sõpru, leidis jahu,
kuid see jahu oli pahur.

/Marie Ingrid Tamm/

Kallistus

Kui sa tahad kallistust,
siis otsi endas sõprust.
Ja kui sa tahad sõprust,
siis otsi endas lahkust.

Aga kust seda lahkust võtta,
kust seda sõprust otsima peab?
Aga kui sinu hinges Jeesus,
küll tema juba teab.

/Ellen Maria Rüütel/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar